Blogarchief

dinsdag 3 december 2013

Daar word aan de deur geklopt

We starten onze week met het prentenboek "Het vergeten Pietje"
Hij is achtergelaten in Spanje , vergeten door de Sint.
Plots krijgt hij een brief...Sint en boot gezonken
Oei wat nuHet vergeten Pietje
We zoeken naar een oplossing

1. Het paard maakt een grote sprong van het ene eiland naar het andere
2 We maken een vlot
3.Kleine piet gaat zwemmen naar de overkant



Vrijdag is het zover.
De "muzikale Sint " komt naar de school en zal eens komen luisteren naar het begin van ons klaslied.
Naar het einde van het schooljaar wordt hier nog verder meegewerkt.






Onze daltontaken worden steeds meer uitgebreid.
Nu al hoor je de woorden ...Ik ga morgen mijn taakje doen.
Sommige denken .."Ik ga het  nu al doen dan ben ik er van af...
Door deze opdrachten kan ik goed observeren wat makkelijk en moeilijk gaat voor sommige kleuters.

We maken nog de laatste muziekinstrumenten .


Jade bracht een heel pak papieren bootjes mee uit de creche van haar broer...daar hebben we grappige bootjes meegemaakt.


Hoekenwerk







Geen opmerkingen:

Een reactie posten