Blogarchief

dinsdag 4 november 2014

Slakken plakken en spinnen durven we niet altijd pakken

Maandagmorgen waren er vijf slakken in de kring
Turbo de slak ook..
Hoe verplaatst een slak zich?
Waarom is er slijm op het blad
Waarvoor dient het huisje
Wat is een slak zonder kleertjes
Waar zijn die ogen?


3 2 1 start
Welke slak wint de race


Op een tak, op een tak.
zat een dikke slak, 
en die droeg zijn slakkenhuisje.
Kriebel, krabbel, kruisje, 
dat bracht hij naar de zwarte kat. 
Die geen enkel huisje had.
“Wat is dat, wat is dat?”
zei de zwarte kat.
“Moet ik in dat slakkenhuisje?
Kriebel, krabbel, kruisje, 
Dat is voor mij toch veel te klein.
Voor een kip zou het beter zijn.”
Trippetrip, trippetrip. 
Deed de slimme kip, 
en ze keek naar het slakkenhuisje.
Kriebel, krabbel, kruisje. 
“Pik, pik!”, zei toen de kippekop.
En at het arme slakje op.







Een spinnetje, een spinnetje, 
dat zocht een vriendinnetje. 
Het zocht eens hier, het zocht eens daar: 
“O, had, ik mijn vriendinnetje maar!” 
Een spinnetje, een spinnetje, 
Dat zocht een vriendinnetje. 
het zocht eens hier, het zocht eens daar: 
“O, had, ik mijn vriendinnetje maar!” 
Twee spinnetje, twee spinnetjes, 
Die zochten een vriendinnetje. 
Ze zochten hier, ze zochten daar: 
Toen hadden ze elkaar! 


poppenkast met spinnen



We maken een heel groot spinnenweb en wij zijn een spin





Hoe moeilijk is het om zelf een web te maken




Morgen gaan we naar het park
We delen ons in vier groepen met elk een andere opdracht



Geen opmerkingen:

Een reactie posten