Blogarchief

vrijdag 1 november 2013

Bijtjesnieuws 4 november

Bijtjesnieuws 4 november 2013 
Wie woont daar onder al die blaadjes..


Door de drukte net voor de vakantie ben ik er niet in geslaagd een bijtjesnieuwsbrief mee te geven.
Na de vakantie gaan we eens kijken welke “kleine” diertjes we zien in de tuin, bos, park…
Wat we juist doen hangt af van wat jullie meebrengen of in wat ze interesse tonen.
Egeltjes, spinnen, slakker, vogeltjes..over al die diertjes mag er materiaal worden meegebracht en ja ook diertjes kunnen meekomen naar school.
Boekjes, liedjes, knuffels, ..
Ik heb een aanvraag gedaan voor een bezoek aan het vogelasiel waar ik elk jaar naar toe ga maar wacht nog op een datum.
Ik hoop dan begeleiding te vinden om mee te gaan.
Ik geef data zo vlug mogelijk door.

Ook volgende week doen we verder aan onze boom.
Het zou leuk zijn als er ouders zijn die wat kunnen helpen. Mail me of spreek me gerust aan!!



Vergeten jullie het briefje van het grootouderfeest ingevuld mee terug te geven maandag. Het is heel erg belangrijk voor de organisatie voor die dag
Het zat in je postvakje.
Ik heb nog van verschillende het geld nog niet ontvangen voor de uitstappen.
Deponeren in mijn  GELDBUS  met naam van wie het komt.

















Kleine afspraakjes
*Voor je kapoen is het belangrijk dat je elke dag het postvakje leeg maakt.
*Last minute nieuws hangt steeds in het groot op het boekentassen rek.

*Maak aub elke dag de broodbak, koeken en fruitbak leeg . Drinkbussen geef ik altijd op vrijdag eens mee op uit te wassen. Lege drinkbussen mogen ze zelf vullen aan de kraan.

*Heen en weer schriftje waar iets in staat van mij stop ik in jullie postvakje.
Als jullie het hebben gelezen mag het in de blauwe mand ( staat die er niet graag in MIJN postvakje) niet terug leggen in je eigen postvakje want dan weet ik niet meer of het gelezen is.

 *De winter komt eraan. Natte voeten , koude handen , sjaal, muts ..een pak kledij meer dus.
Mag ik aub vragen om dit allemaal te naamtekenen.
Het is voor de kleuterjuffen onmogelijk om al deze kledij te herkennen . We leren ze dat alles in de mouw moet , maar wij kunnen dit niet elke minuut van de dag controleren. Wanneer er een naam in staat komt het steeds terecht.

 Voor de meeste kleuters zijn wanten veel makkelijker om aan te doen..

*Pantoffels mag voor in de klas maar je neemt ze zelf mee als je ze thuis nodig hebt. Ze mogen ook in de klas blijven.


*Als je reservekledij hebt gebruikt van de school , mogen we vragen die steeds gewassen terug mee te geven want we hebben al weer een tekort aan meisjesslipjes en kleine lange broeken.

Nog een prettig lang weekend


Geen opmerkingen:

Een reactie posten